2011. június 14., kedd

Példa

Nem tudom, hogy a londoni rapper, énekes Example
a névválasztásnál úgy gondolta-e, hogy "beszédes nevet"
választ magának, (érted, hogy "példát akar mutatni"),
vagy esetleg 

A londoni rapper, énekes Example azért választotta magának
ezt a nevet, mert Elliot Gleave-ként anyakönyvezték, amikor
1 hét híján 29 éve megszületett.
A monogramja tehát e.g.
E.g.= (latin) exempli gratia
Jelentése: például
Angolul: for example

A Skreammel közösen készített Shot Yourself in the Foot Again már
szerepelt itt korábban.
Azt konkrétan közösen készítették, tehát az az eredetije.
A most következő Kickstarts pedig a saját száma, és annak készített
egy remixet (a) Bar 9.

Első hallgatásra úgy értelmeztem a szöveget, hogy amikor már kezd
ellaposodni a kapcsolatuk, valahogy mindig van valami, ami miatt
hirtelen újra fellángol a szerelmük.
Mármint úgy, hogy jó értelemben. Hogy néha van olyan, hogy újra egymásba szeretnek, és megint boldogok.
"Look into your eyes, imagine life without ya,
And the love kickstarts again."
(A szemedbe nézek, elképzelem, milyen lenne nélküled,
És újra fellángol a szerelem.)
Volt ilyen velem is. Gondolkodtam, hogy szakítanom kéne a volt barátnőmmel.
Amikor már eljutottam oda, hogy oké, megmondom neki, este találkoztunk,
és hirtelen megint nagyon szerelmes lettem belé. Tudtam, hogy szeretem.

De ahogy jobban odafigyel az ember a szövegre, akkor inkább
olyasmi érzése támad, hogy nem.
Szóval utána azt gondoltam, hogy arról van benne szó, hogy amikor a szakításra kerülne a sor, akkor hirtelen mennyire szerelmes lesz az ember.
Hirtelen rájön, hogy "de én annyira szeretem őt".
Olyan értelemben, hogy azt hiszi, hogy de hiszen ő szerelmes nagyon.
Mint amikor szakítás után csak a jóra emlékszik, és hiányzik neki az, aki mellett tulajdonképpen szenvedett.
"Might be holding your hand, but I'm holding it loose,
Got to talk then we choke like our neck's in a noose
Avoid the obvious, we should be facing the truth"
(Lehet, hogy fogom a kezed, de már nem szorosan,
Beszélnünk kell, de nem jutunk szóhoz, mintha kötél lenne a nyakunkban,
Nem mondjuk ki a nyilvánvalót, pedig szembesülnünk kéne az igazsággal.)

Aztán ezt tovább erősíti az, hogy
"Start to think it could be fizzling out,
Kinda shocked, because I never really had any doubts"
(Kezdem azt hinni, hogy talán már múlik a szerelem,
Ami meglep, mert úgy igazán sosem voltak kétségeim.)

Azt hiszem, maradok ennél a verziónál.
Most így ez tűnik a... leg... elfogadhatóbbnak? elképzelhetőbbnek?

Bár a klipje is kicsit ellent mond ennek a verziónak.
Mindegy, majd megpróbálom kitalálni, hogy akkor mi is van.


Szóval a klip se gyenge.
Persze, kicsit irreális, de mégis tetszik.
Amikor először láttam, még izgultam is a végén, hogy mi lesz.
De azt tudom, hogy ha szeretek valakit,
én is bekurvulnék, ha bántanák őt.

Example - Kickstarts (Bar 9 Remix)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése